onsdag 2 juli 2008

Häpp Hopp

Tänka sig att Tidan av alla jordens bakgårdars avskrädeshögar huserar med ett relativt välfyllt antikvariat. Jag och min gode vän Martin besökte idag Böckernas Hus på sagda ort. Förutom en (Lev) Tolstoj, en Gogol och en bok om den gode empiristen John Locke blev det ett mycket intressant fynd. Det var Martin som gjorde upptäckten att lyrikhyllan stoltserade med två böcker av bådas vår tidigare folkhögskollelärare i poesi, Rolf Aggestam, som förövrigt är världens tuffaste 67-åring. Anledningen att jag nämner detta är att hans bok jag köpte, "Häpp Hopp", visade sig vara helt enormt genialiskt bra. Jag har tidigare läst Aggestam och beundrat honom men det här var faktiskt utan att ta i en upplevelse utöver det vanliga. Jag kräver att i alla fall Mariestadsboende läsare av bloggen kommer hem till mig och lånar den då ett sådant stycke kultur inte får förbli oläst.

Inga kommentarer: