torsdag 10 juli 2008

Fria ord part 9

Ni kanske kommer ihåg Jan Dahlberg som tidigare förekommit här i följetongen. Då var han upprörd över den graffiti (vilket han nu dessutom lärt sig stava till) som förekommer runtomkring Mariestad. Tyvärr verkar inte hans fridens banemän gett med sig, ty torsdagen 29 maj ryter blir han tvungen att ryta till igen. Ni kanske kommer ihåg att Dahlberg - medvetet eller ej - begagnade sig av ett "chiffer" vilket visar sig igen i följande insändare, det är exakt samma princip som senast, men nu tänker jag inte hjälpa till att fetstila bokstäverna. Behöver ni en påminnelse så ta en titt på "Fria ord part 5".

"Dahlberg ger sig inte

I en tidigare insändare hade jag räknat upp några ställen i och rumtomkring Mariestad som besudlats av graffiti. Jag har efter detta fått höra kommentarer om att jag borde ”ha något bättre för mig” än att hålla reda på detta. Men min motfråga är då: Bör inte de som sprejar och förstör se till att ha något bättre för sig? Jag tycker i alla fall inte att det är fint att se skadegörelse på Strandvägen, Industriområdet, Ekudden, Grangärdet, Hamnen, Esplanaden, Isstadion, Leksberg och så vidare. Tills det att de som förstör för oss som tycker om att vandra och betrakta den vackra stad som Mariestad faktiskt är så kommer inte heller Dahlberg att ge sig.

Jan Dahlberg"

Fy säger jag! Nu börjar han nästan gå för långt!

Inga kommentarer: