tisdag 1 juli 2008

Döpt i en jökelsjö, begravd i Batistini


Jag står inne på Dressman, iförd Vintersorgtröja, relativt okammat och hängande (pga vinden) hår med en Nettokasse i hand. En dam smyger plötsligt fram till mig, visar upp en tröja och frågar: "Ursäkta, men har ni den här i storlek M?". Förvirrad letar jag efter ett svar och får efter viss möda fram: "Öh...jag jobbar inte här alltså." Damen skrattar nätt och ber om ursäkt.


Tilläggas bör att inne i butiken fanns även det faktiska manliga biträdet, iförd kostym, skjorta och välkammat hår. Att damen valde att konsultera just mig är för mig fortfarande en gåta. Kan det bero på att hon vet vem Vintersorg är och vet att han numera ser ut som en Dressman-expedit till skillnad från den Folkmetal-hedning han en gång var? Jag har länge förfasats över Vintersorgs estetiska förgängelse, men nu verkar den ha blivit mer utbredd än vad han själv förmodligen räknat med.

Inga kommentarer: