söndag 13 juli 2008

Fria ord part 12

Jan Dahlberg är tillbaka, nu med en ny vendetta. Är man en sådan eldsjäl som denne man behöver man sin sömn. Nu har jag tyvärr missat att notera datumet på följande insändare gick att läsa, men det är väl egentligen tämligen relevant. Det hederliga Dahlberg-chiffret (tänk versaler) är ju ändå det man vill åt.

"Väck inte Dahlberg

Tre (3) nätter i rad har jag nu bryskt vaknat av buller och bång från torget. Såhär i sommartid med värme och kvalm är det nästan ett måste att sova med öppet fönster, och därför blir det extra jobbigt då det ständigt spelas hög musik utomhus om nätterna från bergsprängare och bilstereor. Det som främst spisas är så kallad hiphop-musik och utan att lägga någon värdering i detta så är den ganska högljudd. Jag vill härmed be er kvällspigga att tänka på oss morgonmänniskor och sänka volymen lite då ni slår på Nas, Eminem, Gonza, Roscoe, Eastsidaz, Raekwon och allt vad de heter. Jag är ingen musikhatare men var sak har sin tid på dygnet. Väck inte den Dahlberg som sover.

Jan Dahlberg"

Han ligger mycket nära en anmälan om hets mot folkgrupp nu, det vill jag lova!

Inga kommentarer: