lördag 26 juli 2008

Fria ord part 22

Det händer skumma saker i Mariestad. Från den 24 juli:

"Dålig frukt i butiken

Jag var häromveckan på en lokal livsmedelsbutik och inhandlade där bland annat en stor påse klementiner, då jag är mycket svag för frukters sötma.
De såg vid första anblick riktigt saftiga och goda ut.
Senare på kvällen unnade jag mig två klementiner. Dock uteblev den förväntade njutningen: De smakade väldigt konstigt, nästan som en bismak av farinsocker, och efter ett tag drabbades jag av kallsvettningar, diarré, illamående och nästan som mindre kramper och muskelvärk. På natten fick jag feber och hade svårt att somna.
Då jag senare uppsökte läkare konstaterade denna att mitt tillstånd med största sannolikhet hade att göra med något jag ätit, förmodligen klementinerna.
Jag tycker det är skandalöst att man i butikerna inte har bättre uppsikt över de varor man köper in.
Jag nämner inte några namn, men från och med nu så är det jag som byter affär!

Sebastian Virngran"

Jag förstår att Sebastian är både upprörd och skrämd, särskilt om man läser det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Heroin

Out of character: Den förste som löser anagrammet "Sebastian Virngran" vinner ett fint pris. Ledtråd: Ett ord, substantiv i pluralis.

Inga kommentarer: