onsdag 16 juli 2008

Gessle-tävlingen avgjord!

Ojojoj, snacka om att det varit spännande de senaste dagarna. Det har varit en del vändningar och minst sagt nagelbitande. Tyvärr blev det inte mer än sex personer som röstade, men det var sex tappra och erfarna Gessle-kännare som givit sina utlåtanden och varit med och tävlat om de åtråvärda mazarinerna.
Nu kommer då det vi alla väntat på, nämligen resultatet. Vilken text har fått flest röster? Vem skrev den vinnande texten? Vem kan bäst personifiera den gode Pers tankar och uttryck?

Vinnaren är.............................*virvel*.......................
Bidrag nummer 3: "Förra sommaren" skriven av Martin Dahlén!

Jag gratulerar å det ödmjukaste den vördige och värdige vinnaren samtidigt som jag ger aningen utlopp för min illa dolda avundsjuka. Martin drog tidigt ifrån i tävlingen och inkasserade tre raka röster. Efter detta var det tyst ett tag tills det att mitt eget bidrag, vilket var nummer 2: "Höstbetraktelse (...mina ögon)" fick två röster och gjorde det hela olidligt spännande. Men Martin höll idogt ut och lyckades gå först i mål samtidigt som Olles bidrag - nummer 3: "Kan det vara så lätt?" fick en tröströst på slutet (vilket den givetvis var mer än värd!).
Slutresultat således som följer:

1. Bidrag nummer 3: "Förra sommaren" - Martin Dahlén, 3 poäng
2. Bidrag nummer 2: "Höstbetraktelse (...mina ögon) - Eric Westlund, 2 poäng
3. Bidrag nummer 1: "Kan det vara så lätt?" - Olle Frånberg, 1 poäng

Om jag får säga det själv så anser jag att vi alla tre gjort bra ifrån oss, även om kanske ingen nått upp till mästaren Pers nivå, men någonstans måste ju faktiskt kraven ta slut. Martin är dock uppenbarligen den som ligger närmst till att i en eventuell framtid gästskriva på en framtida skiva, kanske betitlad "Ma(za)rtin"?

Och nu till delmoment två. Jag vill tacka alla ni som röstat, men tyvärr kan bara en gå härifrån med mazariner i hand. När jag skriver denna mening har jag ännu inte dragit vinnare, utan jag skall strax till att göra det i syfte att få lite live-känsla över det hela. Jag gör som så att jag snart skriver "Vinnaren är.......", sedan går jag ifrån och drar vinnaren för att slutligen skriva dit namnet. Då kör vi!

Vinnaren är.......Vladimir Ukotic! Stort grattis! Mazarinerna kommer att levereras senare idag (onsdag).

Återigen ett tack till alla som medverkat. Förhoppningsvis kan liknande tävlingar bli aktuella i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dem ska jag äta upp imorgoneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee