lördag 12 juli 2008

Fria ord part 11

Innan studenten i år hade man satt upp de rosa skyltar lite här och var som förkunnade hur fel det är att köpa ut alkohol till ungdomar. Dessa verkar ha givit gensvar. Den 26 juni (vilket förvisso var efter studenten) infann sig följand insändare i Mariestadstidningen. För att (till fullo) uppskatta denna bör man ha läst "Gösta Berlings saga" av Selma Lagerlöf:

"Alkoholen är sannerligen ett gissel

Jag vill bara säga att jag håller med signaturen "Tycker levnadsglad nykterist". Alkoholen är sannerligen ett gissel så det är av yttersta vikt att du tar upp frågan (om den skadliga alkoholen. Min anmärkning) till ytan. Jag har själv väldigt tråkiga minnen av alkoholen från min ungdom, då jag hade svårt att kontrollera mitt behov, förmodligen mycket till följd av hur lätt det var att få tag på rusdryck. Jag förlorade både arbete och hem för ett tag. Nu mår jag dock hur bra som helst och jag hoppas att den här kampanjen mot att köpa ut sprit till ungdomar leder till att många klarar sig undan de fasor som alkoholen kan ställa till med.

G. Berling"

Fnizz

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack fan för att det fanns en man men en väldigt stor vacker eeeeeeeeeeeeeeeeeeeh HAKA!

Han kunde det där med att supa

Mvh
Errol N