måndag 7 juli 2008

Fria ord part 6

http://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA

På länken ovan kan man se ett inslag från TV3:s program "Diskutabelt" där Tom Hjelte får frågan hur långt man kan gå inom journalistiken varpå han anser att om man bara har bra skor kan man gå hur långt som helst. Dock verkar han mena detta på ett mer bokstavligt sätt än vid första anblick. Torsdagen den 22 maj får man nämligen via en insändare i Mariestadstidningen veta att denne Hjelte är en riktig hurtbulle, samt att han förvånansvärt nog flyttat till Mariestad.

"Plocka upp efter era husdjur!

För ett tag sedan så diskuterades på den här sidan om folk som inte plockar upp efter sina hundar, men jag känner att det måste tas upp igen. Jag går väldigt mycket och långt och ser ofta efterlämningar av tidigare nödiga hundar. Detta är inte alls trevligt.
På grund av att jag går såpass mycket som jag gör så ser jag till att ha bra skor på mig och det har hänt flera gånger att jag fått dessa i det närmsta förstörda efter att ha trampat i hundspillning. Jag vet att många med mig tittar snett på det här problemet som inte borde vara svårt att lösa.
Jag som gångtrafikant vädjar härmed till hundägarna i staden: snälla, plocka upp efter era husdjur.

Tom Hjelte"

Den gamle skvallerjournalisten får dessutom den 2 juni medhåll av signaturen "Angelica Modig" som börjar sin insändare rubricerad "Sätt upp fler tunnor för hundbajs" med "Jag håller med dig Tom Hjelte att man ska plocka upp efter hunden."

Jag gläds med Hjelte att han numer tillåts diskutera viktiga samhällsfrågor utan att behöva attackeras av rasistiska tillmälen. Jag önskar Hjelte och hans skor lycka till i fortsättningen.

Inga kommentarer: