söndag 6 juli 2008

Fria ord part 5

Måndagen den 19 maj fanns följande insändare tillgänglig för läsare av Mariestadstidningen. Man kan tycka att dess innehåll är relevant eller ej, men det jag mer intresserar mig för är om författarens intention varit att få in ett dolt budskap i det hela eller om han helt sonika gjort det undermedvetet. Jag väljer att förse vissa bokstäver med fetstil (något som inte förekom i tidningens version av insändaren) så får ni avgöra själva.

"Evinnerligt trött på grafitti

Nu är jag så evinnerligt trött på all så kallad grafitti som förekommer på bland annat elskåp, väggar och plank både i och runtomkring staden. Inte nog med att det förfular omgivningen, det är vi skattebetalare som får lätta på plånboken när det hela skall tvättas bort. Och vad hjälper det när det ändå ser likadant ut bara några dagar senare. Det kanske verkar fånigt och överdrivet men jag har den senaste veckan lagt på minnet och spaltat upp samtliga ställen jag skådat grafitti på, mest i syfte att visa på hur utbrett det är: Norra vägen, Ymsens badstrand, Södra vägen, Västra vägen, Ekudden, Nyestan, Snapen, Karlsholme, Alhagen, Radbyn.
Det är tio ställen runtomkring hela stan, och det här är förmodligen bara en liten del i mängden. Jag har då inte lust att betala för saneringen med mina skattepengar, och jag tror att det är fler än jag som känner likadant.

Jan Dahlberg"

Så, vad ska man tro. Har Dahlberg i och med detta pekat ut sina gärningsmän eller är det hela endast en slump?

3 kommentarer:

Ida sa...

HAHA. Jäklar vad fränt! Upptäckte du detta "schiffer" själv? :)

Halfdan sa...

Ja, jag har länge misstänkt den här Dahlberg för tveksamma åsikter. Och flera sådana blir det i följetongen "Fria ord".

Anonym sa...

Haha stog det så seriöst =)