torsdag 10 juli 2008

"Föreställ dig allt hat och all hämndlystnad som under åren byggts upp..."

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article2856022.ab?service=print

Under länken kan man läsa om hur kvasimusikern och ramsmakaren Basshunter tillägnat en låt till en av Aftonbladets reportrar vid en intervju. Ett utdrag ur texten:

”Camilla om du börjar frysa
kan du få komma hit och mysa
så ska jag värma dig i natt.
Camilla om du vill kramas
så ta av dig din rosa pyjamas.
Camilla, vill du jag ska pilla,
okej, då ska jag paja din frilla.”

Jag undrar om det finns någon människa som vid treårsåldern skrivit en liknande text som inte av skam tagit livet av sig när han/hon tjugo år gammal grävt fram den ur barndomslådan.

Basshunter nämner i artikeln att han kände för att göra något "kul". Vi säger väl så. Då Basshunter varit god nog att tillägna denna låten till Aftonbladets reporter känner jag att det är på tiden att han får en gengåva. Därför slår jag nu på "Tvåfaldig vikt är en styggelse för Herren" med Woods of Infinity - från deras skiva "Ljuset" - och tillägnar Basshunter den texten. Då kan jag med att låta udda vara jämnt för det han utsatt mig för.

Inga kommentarer: