måndag 30 juni 2008

Krossade drömmar


Detta kan betraktas som ett enfaldigt försök till en ansökan angående tjänst vid Sportbladets rubrikavdelning. Enfaldigt då jag är medveten om att jag inte är värd att kampera samman med de knivskarpa hjärnor som förgyller vår vardag, men jag skulle i alla fall vilja ge några alternativa rubrikförslag till artikeln behandlande det tyska landslagets utfall gentemot domaren Roberto Rosetti i EM-finalen:

"Risetti"
"Domarinsatsen gick åt pipan"
"Ballack i utspel mot domaren"
"Spansk wienst tack vare Rosetti"
"Rosetti tor(r)des inte blåsa mot Spanien"
"La(h)m insats av Rosetti, anser tyska backlinjen"
"Mertesucker & co. blåst på finalvinst av Rosetti"
Ja, sådär kan jag hålla på ett tag, men jag inser att jag bara gör bort mig då jag för evigt är chanslös gentemot det Ramelska arv som huserar i Sportbladets korridorer.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Usch då. Inte läsa Aftonbladet! :\

Halfdan sa...

Jag läser endast Aftonbladet i syfte att till sist helt kunna stävja dess framfart.